Játékfejlesztés Windows Phone 7-re

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban már-már elképzelhetetlennek tartjuk, hogy valaki ne rendelkezzen mobiltelefonnal. Ezen kis eszközök mindennapi életünk részévé váltak, megkönnyítik azt. 2012-re a statisztikák alapján, a világon több mint 6 milliárd mobiltelefon talált gazdára, és a telefontulajdonosok 64%-a napi rendszerességgel játék céljából használja telefonját. E számok tekintetében látható, hogy a mobiltelefonra való játékfejlesztésben óriási potenciál rejtőzik.

Feladatom során egy, a videojátékok történelmét meghatározó játék 3D-s verzióját készítettem el. Célplatform tekintetében számos lehetőség közül választhattam, azonban mindenképpen egy modernnek számító mobiltelefon platformra szerettem volna elkészíteni. Választásom így a Windows Phone 7-re esett.

Dolgozatomban végigkövethetőek egy mobil játékszoftver készítéséhez szükséges lépések a tervezéstől az implementáláson át a tesztelésig. Egy játékszoftver fejlesztése során fontos, hogy valamiféle konvenciót kövessünk, ezáltal megkönnyítve az esetleges későbbi bővítést. Erre a célra számos, már bevált tervezési minta létezik, ezek közül mutatok be néhányat.

Egy komolyabb játékszoftver esetén jogosan vetődik fel bennünk a kérdés, hogy milyen módokon tudnánk bevételre szert tenni a sok befektetett munkáért cserébe. Ennek érdekében számos üzleti modell közül választhatunk a fizetős hirdetésektől kezdve a Try&Buy modellig. Mindegyik modellnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is egyaránt, dolgozatomban ezekről próbálok egy átfogó képet adni saját személyes tapasztalatokkal kiegészítve.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.