Játékfejlesztés Xbox 360-ra

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

2012-re a videojátékok ipara a szórakoztatóipar egyik vezető szereplőjévé nőtte ki magát. A videojáték koncepciója valamikor a 20. század második felében kezdett el kialakulni. Az első elektronikus játék 1947-ben készült, 1948-ban szabadalmaztatták, és analóg áramköröket használt egy pont kirajzolására egy katódsugárcsöves kijelzőn. Azóta óriási változás történt, és napjainkra a játékipar hatalmas, gyakran jövedelmező iparággá nőtt.

A legtöbb játékfejlesztő azonban hobbijának vagy szenvedélyének tekinti szakmáját. A mai nagystílű játékok általában hosszú fejlesztés és jelentős ráfordítás termékei. Napjainkban a fejlett országok háztartásaiban van legalább egy elektronikus eszköz, ami képes számítógép által vezérelt játékszoftver futtatására.

A játékfejlesztés korai szakaszaiban személyi számítógépes szoftvereket írtak szeszélyes szoftverfejlesztők, elsősorban egyszerű szórakozásból. Ezek voltak az első videojátékok. Hamarosan a piac változása (és a számítógép-kezelés komplexitásának csökkenése) miatt megjelentek az első otthoni játékkonzolok. Az első játékkonzol, a Magnavox Odyssey 1972-ben jelent. Bár ezt a generációt az 1977-es válsághelyzet kissé megtörte, azóta a 8. generációnál járunk – ez egy összeroppanó iparágra nem lenne jellemző.

A Microsoft Xbox 360 nevezetű gépe a 7. generációs játékkonzolok első terméke, amely jelenleg tölti 8. életévét. A cég ingyenesen elérhetővé tett egy játékfejlesztéshez alkalmazható szoftvercsomagot, amely a Microsoft XNA nevet viseli. Az Xbox 360 hardverének és szolgáltatásainak, valamint az XNA-ben tartalmazott szoftvereknek a bemutatása szakdolgozatom részét képezi, továbbá egy példán keresztül mutatom be a különböző funkciók használatát, illetve a játékfejlesztés elveit és azok alkalmazását.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.