Játékfejlesztés a Unity motorral PC és mobil platformra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes játék iparban kezdenek rendkívül elterjedté válni a fejlesztést

megkönnyítő játékmotorok. Ezekkel a motorokkal nem csak a játékok technikai

megvalósítása, leprogramozása, hanem a különböző platformok támogatása is

nagymértékben leegyszerűsödik.

A szakdolgozatomban felsoroltam pár ilyen játékmotort, amelyekben napjaink

programozója egy akár több platformra is fordítható játékot készíthet el. Ezek közül a

Unity-t választottam, és részletesen be is mutattam. Ez kiterjed a fejlesztőkörnyezet

felhasználói felületére, használatára, majd pedig az alapvető eszközeire is. Ilyenek

például a vezérlőszkriptek, játékban szereplő objektumok létrehozása és manipulálása,

fényeffektusok beállítása, valamint virtuális környezet, úgynevezett „terrain” létrehozása.

Ezek alkalmazását két általam létrehozott játékon mutattam be.

Az elsőt (Labyrinth) PC platformra fejlesztettem. Ez egy labirintus játék, melyet

a Maze Runner c. film inspirált. A játékos célja, hogy kitaláljon egy számítógép által

véletlenszerűen generált útvesztőből. A labirintus a megszokott folyosókból épül fel, de

tartalmaz pár speciális szobát is. Ezek közül a kijutás érdekében párat érintenie kell a

játékosnak, de olyat is találni, amely csak esztétikai célt szolgál.

A második (Asteroid Hunter) android platformra készült. Ez a régi Asteroids játék

újragondolása modern grafikai elemekkel. A telefonra készített játékoknál figyelembe

kell venni a felhasználók platformra jellemző szokásait, és a teljesítménybeli limitációkat

is. A játék célja, hogy minél több érmét gyűjtsünk. Ez az aszteroidák kettébontásával

történik, egész addig, míg azok el nem tűnnek. Ekkor azok érmét, felvehető bónuszt, vagy

semmit sem dobnak. A gyűjtött érmék beválthatóak űrhajókra, melyek jobb

tulajdonságokkal rendelkeznek, a bónuszok pedig megkönnyítik a játékos életben

maradását, vagy érme szerzését.

Dolgozatom végső részében röviden összehasonlítom a két játék fejlesztése

közben tapasztalt platformspecifikus tulajdonságokat, és levonom a főbb tanulságokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.