Játékfejlesztés beágyazott környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A technológia fejlődésének következtében az elmúlt években a hordozható informatikai eszközök jelentősége óriásira nőtt. Ezek az eszközök mára olcsón elérhetők bárki számára, emiatt a legnépszerűbb informatikai cikkek közé tartoznak. Számítási kapacitásuk növekedése lehetővé tette azt, hogy háromdimenziós alkalmazások, videojátékok is megjelenjenek ezeken a platformokon.

Egy ilyen alkalmazás elkészítése egy beágyazott eszközre gondos tervezést igényel, figyelembe kell venni a célplatform sajátosságait.

Dolgozatom első részében sorra veszem, hogy milyen elvek mentén csoportosíthatjuk a beágyazott rendszereket, majd egy konkrét típust kiválasztok és azt részletesen ismertetem. Ezután a többplatformos fejlesztés kihívásait mutatom be a saját projektemen keresztül. Kitérek az adott eszközön használható technológiákra és API-kra. Az általam készített program fontosabb elemeit részletezem, a hangsúlyt a játék magját jelentő játékmotorra helyezve, továbbá demonstrálok néhány szűk keresztmetszet felderítésére és kiiktatására szolgáló technikát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.