Játékfejlesztés beágyazott környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban hatalmas teret hódítanak a különböző videójátékok, legyen szó akár PC-n, akár konzolon vagy mobiltelefonon játszható játékokról. A mobiltelefonos játékok egyik legnagyobb előnye, hogy bárhová megyünk - a mobiltelefon hordozhatóságából fakadóan – játszhatjuk kedvenc játékunkat. Az okostelefonok megjelenésével a játékok grafikája, komplexitása, ezáltal élvezhetősége jelentősen javult. Lehetővé vált olyan játékok átültetése mobilra, amelyek eddig csak PC-n vagy konzolon voltak elérhetőek.

Mivel érdeklődtem a játékfejlesztés iránt, és szeretem az okostelefonokat illetve beágyazott rendszereket, úgy döntöttem, hogy egy 3D-s játékot fogok fejleszteni.

A játék lényege, hogy egy kanyargó alagótban száguldunk, és le kell követnünk a kanyarokat, illetve jönnek szembe akadályok, amiket ki kell lőni. Ha nekiütközünk az alagút falának vagy elér bennünket egy akadály, akkor a játék véget ér.

A továbbiakban részletesen beszámolok a fejlesztéshez használt C++ nyelvről, az OpenGL grafikus interfészről, valamint a teszteléshez használt Blackberry platformról.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.