Játékfejlesztés iOS platformra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Blázovics László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az okostelefonok számítási teljesítménye rendkívül dinamikusan fejlődik. Mára a legerősebb modellek felveszik a versenyt egy pár évvel ezelőtti laptoppal is, miközben méretük sokkal kisebb. Ezek a telefonok gyakran négy magos processzorral, külön grafikus magokkal felszerelve képesek komplex három dimenziós játékok futtatására is. A telefonokba számos hardverelem is kerül, mely felhasználásával olyan játékélményt nyújthatunk, melyet más platform nehezen, vagy egyáltalán nem képes biztosítani.

Ilyen játékok fejlesztése közben felmerül az igény arra, hogy ne legyen operációs rendszerhez kötött a játék, ezáltal felhasználók minél szélesebb körét el lehessen érni. Ennek érdekében mára számos olyan többplatformos fejlesztőkörnyezetet készítettek, melyek a projekt egy része közös kódbázist használhat, így párhuzamosan lehet fejleszteni a különböző operációs rendszerekre.

Dolgozatomban egy játék készítése során megismerem az iOS platformot, megvizsgálom, hogy milyen megoldások születtek a többplatformos fejlesztésre, majd ezek közül egyet részletesen bemutatok. Ez a keretrendszer a Unity, mely bárki számára ingyenesen elérhető és szinte minden nagyobb operációs rendszeren képes futni.

Az elkészült program egy háromdimenziós társasjáték, mely a telefon kamerájának segítségével készített kiterjesztett valóság elemeket ad a játékhoz. A fizikai és virtuális világ kombinációján alapuló játék még szórakoztatóbbá teszi a játékélményt, melyet akár több játékos is játszhat egymással.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.