Játékfejlesztés iOS platformra Cocos2D keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kelényi Imre
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az okostelefonok hardvere gyors tempóban fejlődik, ami lehetővé teszi egyre összetettebb, a fejlett hardvert kihasználó alkalmazások megjelenését. Az Apple iOS az egyik legelterjedtebb rendszer, a rá épülő eszközök hardveresen támogatják a grafikus megjelenítést és lehetőséget adnak az OpenGL ES használatára. A natív OpenGL programozás azonban körülményes és sok feladathoz túl komplex. A Cocos2D egy ingyenes, nyílt forráskódú keretrendszer, amelynek segítségével 2 dimenziós, interaktiv alkalmazások készíthetők az OpenGL ES 1.1-es verziójára alapozva, elfedve az alacsony szintű grafikai programozási felületet.

A feladatom során egy játékot készítettem el az Apple iOS platformjára Cocos2D keretrendszer segítségével. A játékban egy autót kell irányítani két választható pályán. A játék különlegessége, hogy az autó sebességét a telefon mikrofonján keresztül a játékos vezérelheti. Erre a hang magassága, illetve a hang erősségének változtatásával van lehetőség. A feladat megoldása során megismerkedtem a hangfeldolgozás, illetve az emberi hangérzékelés alapjaival. A játékvilág fizikai szimulációjára a Box2D nevű nyílt forráskódú fizikai motort használtam.

Az elkészült alkalmazás jó alapot nyújt a későbbi továbbfejlesztés számára, amelynek végső célja, hogy a játék az Apple alkalmazásboltjába bekerüljön.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.