Játékmotor architektúra kidolgozása és implementálása felügyelt környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A téma keretében egy olyan rendszer architektúráját terveztem és valósítottam meg, melynek segítségével könnyedén készíthetünk egyszerűbb, alkalmi videojátékokat. Az eszköz különlegessége, hogy a .NET keretrendszerre épít, így lehetőség nyílik modern programozási nyelvekkel (pl. C#) dolgozni, melyek számos kényelmi funkcióval támogatják a tiszta és – utólag is – érthető forráskód hatékony előállítását. Mindezek ellenére a játékfejlesztők többsége általában kerüli ezt az irányt, mivel némileg rontja a kész szoftver teljesítményét, ami a csúcskategóriás játékok esetében kritikus szempont.

A fejlesztőkörnyezet meglévő alrendszereket köt össze objektumorientált módon. A grafikáért felelős komponens az igen elterjedt és nyílt forráskódú Mogre lett. Fizikai motornak a hasonlóan nagy népszerűségnek örvendő PhysX-et választottam. A zenék és hanghatások lejátszását az IrrKlang rendszer valósítja meg. A projekt készítése során igyekszem a modulok kapcsolatát minél lazábban tartani, hogy egy-egy komponens viszonylag könnyen cserélhető legyen.

A játékmotor további két alrendszerrel is bővülhetett évfolyamtársnőmnek, Zsemlye Nórának köszönhetően. Az általa végzett munkafolyamatokról részletesen ír saját szakdolgozatában, melynek címe: Szkript és GUI játékmotor- alrendszer kidolgozása és implementálása felügyelt környezetben. Közös megegyezés alapján a projektnek a Cactus Game Engine nevet adtuk.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.