Játékmotor tervezése és implementációja WebGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A mai technológiák, mint a WebGL vagy TypeScript lehetővé teszi számunkra, hogy komoly alkalmazásokat, például játékokat készítsünk, amiket majd a böngészőkben futtathatunk.

A diplomámban bemutatom, hogyan lehet egy komponens alapú 3D-s játékmotort WebGL és TypeScript segítségével elkészíteni.

Először ismertetem a jelenleg elérhető webes platformokat, majd pedig bemutatom a JavaScript nyelvet. Hogy mikre kell figyelni, és hogyan lehet jó teljesítményű kódot készíteni.

Ezután a játékobjektum architektúrákat ismertetem, majd pedig azokat a rendszereket, amiket elkészítettem a játékmotor írása közben. Ilyen rendszerek például a megjelenítés, a hálózat vagy a fizika. Röviden kitérek a szerkesztőre is, amit a motorhoz készítettem.

Végezetül pedig egy pár egyszerű színtér segítségével bemutatom, hogy hogyan lehet az elkészült játékmotort használni.

Mivel a WebGL minden böngészőben támogatott lesz a közeljövőben, ezért a platform nagyobb figyelmet fog kapni és várható, hogy egyre több weben játszható kisebb-nagyobb 3D-s alkalmazás, játék fog megjelenni rá.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.