A mai technológiák, mint a WebGL vagy TypeScript lehetővé teszi számunkra, hogy komoly alkalmazásokat, például játékokat készítsünk, amiket majd a böngészőkben futtathatunk.
A diplomámban bemutatom, hogyan lehet egy komponens alapú 3D-s játékmotort WebGL és TypeScript segítségével elkészíteni.
Először ismertetem a jelenleg elérhető webes platformokat, majd pedig bemutatom a JavaScript nyelvet. Hogy mikre kell figyelni, és hogyan lehet jó teljesítményű kódot készíteni.
Ezután a játékobjektum architektúrákat ismertetem, majd pedig azokat a rendszereket, amiket elkészítettem a játékmotor írása közben. Ilyen rendszerek például a megjelenítés, a hálózat vagy a fizika. Röviden kitérek a szerkesztőre is, amit a motorhoz készítettem.
Végezetül pedig egy pár egyszerű színtér segítségével bemutatom, hogy hogyan lehet az elkészült játékmotort használni.
Mivel a WebGL minden böngészőben támogatott lesz a közeljövőben, ezért a platform nagyobb figyelmet fog kapni és várható, hogy egyre több weben játszható kisebb-nagyobb 3D-s alkalmazás, játék fog megjelenni rá.