Játékmotorfejlesztés OpenGL környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A játékiparban a kihívást az jelenti, hogy a számítási kapacitás véges. Míg a processzor lineárisan, addig a grafikus kártya egy nagyságrendet javul adott idő alatt.

Ez a kihívás a játékiparban még jobban megjelenik, hiszen a folytonos képhez 60 képkockát kell megjelenítenünk másodpercenként.

A dolgozatom taglalja a különböző valós idejű módszerek megvalósítását, melyek leggyakrabban jelennek meg a játékokban.

A 2-4. fejezetekben kitérek az összetettebb technológiákra, vagyis a karakteranimációra, árnyékokra és a víz megjelenítésre. Az 5. fejezetben különböző megjelenítési effektekről is írok, mint az élsimítás. A számítási kapacitás fontossága miatt, a 6. fejezetben megemlítem az általam felhasznált optimalizációs megjelenítési módszereket is. Ezenfelül, a projekt komplexitásából adódóan, említésre kerül a hibakezelés is a 7. fejezetben

Tehát a következő funkciók készültek el a motorban: karaktaranimáció, ütközésdetektálás,árnyékok, vízfelület megjelenítés, generikus részecskerendszer, magasságmező generálás,felhasználói felület megjelenítés, komplex kamerarendszer

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.