Játékprogram fejlesztése UWP platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Számítógépes játékok már nagyon régóta léteznek, és egyre népszerűbbek. A mai fiatalok közül szinte mindenki játszik valamivel, emiatt ez egy igazán fontos, és nem mellesleg sok pénzt rejtő iparág. Régen a játékok csak PC-n futottak, azonban a hardverek fejlődésével lehetőség nyílt az egyre kompaktabb eszközökön való játékra is. Manapság már nagyon sok platform létezik, és a fejlesztők nem szívesen írnának külön kódot minden egyes eszközre.

A fentebb leírt indokból mindenképpen egy játékot szerettem volna írni, ami több eszközön is képes futni. Játéknak a már elég jól ismert amőba játékot választottam, azzal a kiegészítéssel, hogy létre lehet hozni pályákat, amin objektumok vannak. Kétféle objektum létezik, az egyik a blokád, amire nem lehet rakni karaktert, illetve a joker, amire szintén nem lehet rakni semmit, viszont X-nek és O-nak is beszámít (tehát úgy is lehet nyerni, hogy az 5 karakter között van joker). A Universal Windows Platform (UWP) lehetőséget kínál arra, hogy több eszközön is fusson a program, emiatt a játék megjelenítéséért felelős technológiájának ezt választottam, így olyan eszközökön lehet játszani, amelyeken Windows10 fut.

A végeredmény egy applikáció lett, amiben lehet játszani egyedül amőbát a számítógép ellen, illetve egy másik játékos ellen. Az eredményeket és a pályákat egy szerveren tárolom.

Nagyon sok tapasztalatra tettem szert, ami a jövőbeni szoftverfejlesztő pályafutásom során sokat segíthet, és nem mellesleg nagyon élveztem a projekten való dolgozást. Későbbiekben a számítógép ellen játszott játékban a robot algoritmusát még fejleszteni fogom, hiszen még sok lehetőség rejlik benne, de sajnos idő hiányában nem tudtam többet foglalkozni ezzel a problémával.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.