Játékstratégia és érzékelés mobil robot versenyen

OData támogatás
Konzulens:
Kálmán Viktor
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A jelenkorban nagyon sok mérnök munkálkodik azon, hogy minél intelligensebb robotot tervezzenek a különféle problémák megoldására, gyorsítására. Ehhez a tervezési munkához nagyon sok terület alapos ismerete szükséges. A mesterséges intelligenciával rendelkező robotok nagyon sok helyen lehetnek az ember segítségére, például hadiipar, egészségügy, űrkutatás stb. Azonban ahhoz, hogy harmadik generációs (MI-vel rendelkező) robotokat tudjunk tervezni és programozni a legelején kell kezdeni, az alapoknál. A feladatom egy autonóm mobil robot fejlesztése egy egyszerűbb feladat elvégzéséhez, amit az IIT tanszéken fejlesztettek ki.

Ez a robot egy Eurobot nevű versenyre készült, ahol a fiatal tehetségek összemérhetik tudásukat egy amatőr robotverseny keretein belül, amit a multinacionális cégek támogatnak azért, hogy a diákokat ösztönözzék a kreatív, új dolgok kitalálására. Bemutatom a verseny részleteit, szabályait és néhány eddigi feladatot. Sajnos a közeljövőben a cél nem a versenyen való elindulás, hanem egy robosztus rendszer kialakítása, ami majd remélhetőleg a jövőben megfelelő alapot biztosít a tanulók számára egy jövőbeli versenyen való részvételre. Ezután bemutatom a robot felépítését, mikroprocesszorait, szenzorait és azok működését. Ha megismerem a robotot könnyebb lesz eldönteni, melyik útvonal tervezési algoritmust válasszam a feladatom megoldásához. A stratégia kiválasztása után a konkrét feladatmegvalósítás következik, melynek során végigmegyek a fejlesztés pontos menetén.

Az adott feladatot sikerült megvalósítani az általam használt tervezéssel, amelyet demókkal fogok bemutatni. A végén összegzem az eredményeket és leírom a jövőbeni célokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.