JavaScript alapú játékfejlesztő keretrendszerek alkalmazása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Hanák Péter
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A szellemi hanyatlás a kor előrehaladtával egyre nagyobb problémát jelent. Társadalmunk átlagéletkora egyre növekszik, így a probléma egyre több embert érint. A szellemi képességek mérsékelt romlása természetes velejárója az öregedésnek, azonban gyakran krónikussá válik. A szellemi frissesség megőrzésére nem csak a gyógyszeripar nyújt megoldást, agyunk rendszeres tornáztatása jelentősen csökkentheti a szellemi frissesség romlását. Elménk karbantartásának egyik módja a kognitív képességeket igénylő játékok alkalmazása. Az informatikai technológiák fejlettsége és elterjedtsége lehetővé teszi, hogy a mentális karbantartáshoz az informatikát hívjuk segítségül. 2013 februárjában önálló laboratóriumom témájaként a ,,Számítógépes játékok a kognitív képességek változásának figyelésére'' témát választottam, melynek során bekapcsolódtam és a mai napig is részt veszek az M3W A szellemi frissesség megőrzése és mérése projektben, a BME EMT berkeiben. A projekt fő célja a szellemi frissesség karbantartása, mérése, a mért adatok megjelenítése kijelölt személyeknek (család, barátok, orvos). Mivel a projekt az informatikára kevésbé fogékony korosztályt célozza meg, a játékokat a lehető legegyszerűbb formában kell felkínálnunk számukra. Tapasztalatok alapján a fiatalabb generációk számára egyértelmű számítástechnikai műveletek az idős korosztályt nagy kihívás elé állítják, egy program telepítése nem olyan egyértelmű számukra. A leginkább felhasználóbarát megoldásnak a webes technológiák alkalmazása bizonyult. A HTML5 szabvány teljes mértékben alkalmas egyszerű logikai játékok elkészítésére, azonban használata önmagában kissé nehézkes. Fejlesztőként nagyban megkönnyíthetjük az életünket, ha a játékok elkészítéséhez igénybe veszünk egy HTML5 alapú játékfejlesztő keretrendszert. A felhasználható keretrendszerek tárháza óriási. Szakdolgozatomban bemutatom az M3W projektet, majd ismertetek néhány JavaScript játékfejlesztő keretrendszert, azok előnyeit és nehézségeit. Ezek után elkészítek egy játékot két keretrendszer segítségével is, amit részletesen bemutatok, majd összehasonlítom a keretrendszereket a játékfejlesztés közben szerzett tapasztalatok alapján. Végezetül bemutatom a célközönség igényeit a teljes alkalmazással szemben, a felmerülő nehézségeket és megoldásokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.