JavaScript alapú multiplayer játék szerveroldali és grafikai fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a webes valósidejű multiplayer játékok kifejezetten elterjedtek, és legkülönbözőbb formáival lehet találkozni az internetet böngészve. Az új generációs webfejlesztés többek között a HTML5-nek, a Node.js-nek, az egyre fejlődő grafikai játékmotoroknak és az ECMAScript 6-al megújuló JavaScriptnek köszönhetően számtalan kényelmes és jól tervezett eszközt nyújt a minőségi és átgondolt játékfejlesztéshez.

Ezt a szférát céloztam meg, egy három fős csapat tagjaként, mikor egy sor friss technológiát felhasználva készítettünk el egy űrbeli hajókkal csatározós játékot.

A tervezés során ügyeltünk rá, hogy azokat a JavaScript által egyre inkább magába fogadott objektum orientált konvenciókat és modern módszereket, tervezési mintákat alkalmazzuk, melyek más objektum orientált környezetekben elismert fogalmak, s melyek az ECMAScript 6-al érkeznek, illetve a TypeScript nyelv eszközei között már elérhetőek.

A dolgozatban elsősorban a saját felelősségkörömre és az általam használt technológiákra koncentrálok, úgymint egy szerver oldali perzisztens adatréteg kialakítására dokumentumorientált NoSQL környezetben, autentikációs folyamatok szerver és kliens oldali kezelésére, illetve dinamikus felhasználói felületek építésére, s mindezt persze magára a játékra reflektálva.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.