JavaScript alapú multiplayer játék üzleti logikai és szerveroldali fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A játékkészítés egy bonyolult területe az informatikának, mert a program célja a felhasználó szórakoztatása. A többszemélyes játékok elterjedtek manapság, mert a számítógépek mesterséges intelligenciája egy idő után kiszámítható, és a más emberek elleni játék izgalmasabb. A böngészős játékokat sokan szeretik, mert semmilyen letöltéssel, telepítéssel vagy bonyolult lépéssel nem kell foglalkozni, tapasztalatlan felhasználó is tud játszani. A használt szoftverek frissítése központilag történik, a csak az új funkciókat tapasztaljuk. A böngészős játékoknál nagy gondot okozott sokáig a valósidejűség, de ma már ez is megoldható.

A webes technológiák, az előbb említett okok miatt, az elmúlt években sokat fejlődtek, és egyre több fejlesztő használja. A felhasználói élmény olyan, mint egy letölthető számítógépes játéknál, de a böngészőben működő játék nincs korlátozva operációs rendszerre, így bármelyik számítógépen használható. A webes világban a fejlesztők nagy segítségére a legtöbb technológia, könyvtár és keretrendszer nyílt forráskódú.

A szakdolgozat során különböző webes technológiák felhasználásával egy játékot szerveroldali és üzleti logikáját készítettem el. A Node.js segítségével a szerver és a kliens is JavaScript kódot használ, amit TypeScript nyelvról fordítottam. A Socket.IO és az Express.js JavaScript könyvtárak alkalmazásával sikeresen kialakítottam a kapcsolatot a két fél között. Továbbá megvalósítottam egy adminisztrációs oldalt a játék felügyeletére. A projektet felkészítettem, hogy a felhőben is futtatható legyen.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.