JavaScript alapú multiplayer játék kliensoldali üzleti logikai és grafikus fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az utóbbi 1 évben a webfejlesztés robbanásszerű fejlődésének lehettünk tanúi. Az interaktív honlapok alapját képző, 2 évtizedes ECMAScript szabvány teljesen újjászületett. Ezzel természetes az őt követő, vagy bővítő nyelvek is tartották a lépést.

A szakdolgozat betekintést enged a modern webprogramozás világába a JavaScript alapú technológiákon keresztül. A fókuszt a kliens oldali grafikai és logikai megoldásokra helyezi, de szót ejt az architektúráról és a kiszolgálóval való kapcsolatról is.

A féléven megismert nyelvek és keretrendszerek bemutatására egy többjátékos, böngészőben futó űrhajós játékot készítettünk. A fejlesztéshez a JavaScript egy szigorú bővítését, a TypeScript nyelvet választottuk. Legfontosabb jellemzői az opcionális statikus típusosság és az osztályalapú objektumorientáltság.

Frontend játék keretrendszerként a Phaser-t használtam, mellyel platformfüggetlen webes alkalmazásokat fejleszthetünk. Azért esett rá a választásom, mert a Phaser grafikában és játéklogikában is kiemelkedően jó. A rendereléshez WebGL-t vagy Canvas-t használ. Több saját, különböző célokra kifejlesztett fizikai rendszere is van, de az elterjedt külső könyvtárak közül is próbál minél többet támogatni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.