Jogosultságkezelés egy banki CRM rendszerben

OData támogatás
Konzulens:
Kunsági László
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban a CRM (customer relationship management – magyarul ügyfélkapcsolat-menedzsment) mélyen beitta magát a vállalati versenyszférába. A múlt évtizedben tapasztalható ügyfélérték növekedéssel párhuzamosan egyre inkább kezdett elterjedni az ügyfélközpontú gondolkodás. A megfelelő ügyfélismeret elengedhetetlen kelléke lett a versenyben maradásnak. A pénzügyi szektorban az elsők között ismerték fel az ügyfélkapcsolat-menedzsment fontosságát.

A CRM-et támogató rendszerek érzékeny adatainak megfelelő védelméhez kulcs a megfelelő felhasználói jogosultságkezelés alkalmazása. Jelen diplomaterv célja bemutatni, egy új jogosultsági rendszer fejlesztését az OTP Banknál, az eddig leírtak kiszolgálására.

A diplomamunkám elején körüljárom a CRM-et, mint fogalmat, majd bemutatom annak jelenlétét a pénzügyi szektorban, kiemelve a magyar piacot. Ezt egy már specifikusabb téma követi: az OTP banki CRM és a támogató rendszer, majd az érintett rendszer jogosultságkezelésének bemutatása. Ezt követi az újonnan megvalósított jogosultságkezelő megoldás ismertetése.

Feladatom volt a jogosultságkezeléssel kapcsolatos igények azonosítása, a továbbfejlesztés specifikálása és azok adatbázis tábla szintjére való átfordítása. Ennek megfelelően bemutatom a jogosultsági rendszerrel kapcsolatos megoldás megvalósítását adattáblák szintjén, kiegészítve illusztratív képernyőképekkel. Ez segíti a jogosultságkezelés felépítésének szemléltetését a programfunkcióktól indulva egészen az egyéni felhasználói beállítások szintjéig.

A munkám során elkészítettem egy tesztelési tervet a magyar és a leánybanki üzleti területek számára, és a tesztelési fázisban magam is részt vettem. Ennek mikéntjét bemutatom a dokumentumban, a bevezetési tervvel együtt. Végül pedig értékelem a kifejlesztett megoldást, és összegzem a tapasztaltakat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.