Kalandjáték keretrendszer mobil eszközre

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szabó Róbert
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A hallgató feladata egy kalandjáték történet leíró nyelv tervezése, majd a nyelv köré épülő lejátszó/játékmotor elkészítése lesz. A lejátszó iOS eszközökön, például iPhone-on fut, és lehetővé teszi a történet végigjátszását, közbenső állapotok elmentését, betöltését. A motorral olyan kétdimenziós játékokat lehet készíteni, mely a felhasználót animált jeleneteken keresztül vezeti végig egy történeten, hangokkal és videóbetétekkel színesítve az élményt. A játék kimenetele a felhasználó választásai és a beépített minijátékok alapján változhat. A vezérlő támogatja a jeleneteken belüli interaktív párbeszédeket, melyek kimenetele szintén befolyásolhatja a történetet.

A nyelv és a lejátszó alapegysége a jelenet. Az egyes jelenetek tartalmazhatnak egymásba ágyazott rétegekben (layerekben) grafikát, hangot, háttérzenét, képkockánként megrajzolt animációt, kameraeffekteket (pl. rázkódás), az egyes layerek megnyomásához eseményeket rendelhetünk (például jelenetváltást, minijáték elindítását), valamint időzített és késleltethető, paraméter-alapú animációt (például eltolás, forgatás, nagyítás) is beállíthatunk. A történet az egymás után fűzött jelenetekből épül fel.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.