Kalandtúra játékok támogatása digitális eszközökkel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Hála az egyre korszerűbb technológiáknak, manapság már majdnem minden készülékben elérhető többféle kommunikációs technológia. Ezek közül a legfontosabbak a teljesség igénye nélkül: GSM, WiFi, Bluetooth és NFC.

Az egyre jobb és komplexebb funkcionalitással rendelkező eszközök egy érdekes felhasználási területe a kalandjátékok szervezésének segítése és a játékok interaktívabbá tétele. A kalandjátékok változatos, érdekes csoportos tevékenységek, amelyek játékosságuk ellenére igencsak hasznosak lehetnek például csoportok összekovácsolásában és az egyének képességeinek fejlesztésében is. Közéjük sorolhatók például a kalandtúrák, illetve a manapság egyre népszerűbb szabadulós játékok.

Ezekkel a játékokkal kapcsolatban rengeteg lehetőséget rejt magában a digitális technológia alkalmazása mind a játékosok, mind a szervezők részére. A szervezők mobiltelefonjaikon és táblagépeiken oszthatják ki a játékosok feladatait, illetve nyomon követhetik a csapatok előrehaladását.

A játékosok feladataik megoldásához szintén használhatnak mobileszközöket, amik automatikusan képesek detektálni a feladatteljesítéseket – például egy NFC tag vagy egy iBeacon elérésével -, ezáltal minimalizálva a csalás és az emberi mulasztás esélyeit.

Jelen diplomaterv célja a kalandjátékok lebonyolításának vizsgálata, és annak kutatása, hogyan lehet az általuk nyújtott élményt újszerűvé varázsolni a mai hordozható elektronikai eszközök segítségével. A feladat kidolgozása során megtervezésre és implementálásra kerül egy teljes rendszer a kalandjátékok támogatására. A rendszer része lesz egy mobilalkalmazás a játékosok számára, illetve egy koordinátor applikáció a szervezők segítésére.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.