Kapcsolóüzemű tápegység modulok elektromágneses zavarkibocsátás szimulációja

OData támogatás
Konzulens:
Szalay Zoltán Attila
Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék

Az elektronikai eszközök növekvő száma az autókban szigorú elektromágneses

kompatibilitás (EMC) szabályozást tesz szükségessé az ipar számára. Annak

érdekében, hogy a termék megfeleljen a legújabb előírásoknak és emellett a

fejlesztési idő ne növekedjen, a tradícionális EMC fejlesztési eljárások

fokozatosan áttevődnek a reflexiómentesített kamrákból a tervező asztalokra és

ami még fontosabb, számítógépes szoftverekre. A hatékony probléma feltárás

érdekében az összetett rendszerek lehetséges zavarforrásait minél előbb izolálni

kell, hogy önálló működésüket is vizsgálni lehessen. Emiatt az autó- és

komponens szintű tesztek mellett megjelentek a modul, és integrált

áramkör (IC) szintű mérési módszerek is.

A diplomatervezés ideje alatt a budapesti Robert Bosch Kft.

Car Multimedia osztályának hardver fejlesztő részlegén elvégzett

munka célja egy olyan fejlesztési folyamat kidolgozása volt, amellyel a

kapcsolóüzemű tápegységek kapacitív csatolással történő közeltéri

elektromágneses emissziójának vizsgálata lehetségessé válik. Ehhez egy újfajta

kapacitív csatoláson alapuló mérési eljárást és kombinált áramkör- illetve 3D

elektromágneses térszimulátor szoftvereket használtunk.

Egy, korábban a részlegen fejlesztett, tápegység modul egyszerűsített 3D

modelljének felhasználásával sikeresen szimuláltuk a mérést, amely

elengedhetetlen a korai fázisú EMC szimulációs fejlesztési feladatok

megbízhatóságának növelésében.

A felépített szimulációs környezet általánosan hasznosítható, ezzel lehetőséget

ad a jövőben további tápegység modulok fejlesztési fázisban történő gyors, és

költséghatékony vizsgálatára is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.