Kártyajátékok a kiterjesztett valóságban

OData támogatás
Konzulens:
Paróczi Zsombor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Dolgozatomban, a napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kapó kiterjesztett valóság rendszerek nyújtotta lehetőségeket tanulmányozom. A technológia bár már több évtizedes múlttal rendelkezik, csak mostanra vált igazán időszerűvé, köszönhetően az az újonnan megjelenő okosszemüvegeknek, melyek számítási kapacitása olykor már vetekszik az asztali számítógépekével. Ezáltal alkalmasak olyan számításigényes műveletek elvégzésére is, mint például a képfeldolgozási algoritmusok, melyek használatával akár képesek lehetünk játékkártyákat is felismerni. Ennek tudatában azt vizsgálom, hogy az elmúlt pár évben megjelent kiterjesztett valóság megjelenítésére alkalmas eszközök közül melyek lehetnek használatra alkalmasak, egy olyan rendszerben, melynek célja hagyományos kártyajátékok élvezeti faktorának növelése.

A célom, hogy a képfeldolgozás és gesztusérzékelés segítségével, egy olyan szoftveres rendszert tervezzek meg, amely újfajta, a kártyajátékok területén eddig nem ismert játékélményt biztosít felhasználójának, azáltal, hogy a fizikális és virtuális teret összeköti.

Az első fejezetben a kiterjesztett valóság rendszerek időszerűségére utalok. A második fejezetben bemutatom a tervezéshez használt elméleti hátteret, a rendelkezésre álló technológiákat és a tanulmányozott hasonló rendszereket. A harmadik fejezetben egy a kártyafelismerésen alapuló kiterjesztett valóság rendszert tervezek meg, majd részletesen ismertetem a megvalósított kártyafelismerő keretrendszert és a felhasznált algoritmusokat. Továbbá részletezem a tesztelés folyamatát és egy kártyajátékon bemutatom a rendszer lehetséges használatát is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.