Képességrendszer játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság ha azt a szót halljuk, hogy „játék”, a legtöbben rögtön a videojátékokra gondolnak. Nem is meglepő, hiszen már egy ideje nem csak a gyerekek szabadidős elfoglaltsága videojátékokkal játszani. A kompetitív játékok között egyre népszerűbbek az olyan játékok, melyek nem csak a célzás-lövés mechanikát követik ahol a kompetitív faktort leginkább a gyors és pontos célzás, a térlátás, a gyors reakció és éles látás teszik ki. Hanem az olyan játékok, melyek komplexebb játékmechanikai elemekkel rendelkeznek, javarészt köszönhetően a játékos karakterek képességeivel. Az ilyen játékokban szükség van a képességek alapos ismeretére, a taktikai használatukra és gyors döntéshozói képességre a győzelemhez. A népszerűségüket jelzi az a tény is, hogy a 2017-es e-sport első öt legjobban profitáló játékából három MOBA típusú, melyekre jellemző a képesség alapú játékmechanika.

A képességek nagyon sokfélék lehetnek, melyek létrehozása játék design és programozási szemszögből is kihívást jelentenek. A szakdolgozat-feladat célja egy egyszerű játék létrehozása a Unity3D segítségével, mely tartalmaz ilyen képességeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.