Képfolyamok valós idejű stilizálása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes grafika elsődleges célja kezdetektől fogva a minél valósághűbb képek előállítása, vagyis egy fényképezőgép működésének a szimulálása volt. A művészi technikák azonban elrejtik a részleteket, hogy hatékonyabban adjanak át érzéseket, élményeket és ötleteket a megfigyelőnek. A nem-fotorealisztikus vagy stilizált megjelenítést a rajzok, festmények, rajzfilmek és technikai illusztrációk művészi elemei inspirálták.

Egyre növekvő érdeklődés mutakozik az újabb, stilizált megjelenítési stílusok iránt, főleg a játékoknál. Viszont módosítani egy alkalmazás kinézetét és grafikus motorját hogy új stílusokat támogasson, még ha nyílt forrású is, nehéz és időigényes feladat. Éppen ezért hasznos lenne egy olyan általános módszer amivel az alkalmazások képi kimenete stíluskövető módon megváltoztatható lenne.

A dolgozatban kísérletet teszek egy keretrendszer kialakítására, amely egy alkalmazás OpenGL hívásait lecserélve előállítja a színtér geometriájának egy hasznos leírását, illetve lehetőséget nyújt a kész kép feldolgozására is. Ezután különböző nem-fotorealisztikus effekteket megvalósító modulokat mutatok be, a kontúrozásra és a vonalkázásra helyezve a hangsúlyt. Zárásként szó lesz a fekete-doboz megközelítés életképességéről, a keretrendszer teljesítményéről és a tesztek eredményeiről is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.