Kerékagymotor inverter áramköri vizsgálata és mérése

OData támogatás
Konzulens:
Hajdu Endre Gábor
Villamos Energetika Tanszék

Dolgozatomban egy kerékagymotoros versenyautó diákok által készített kísérleti feszültséginverteres szinkronmotoros hajtásának erősáramú körét tesztelem, illetve élesztem minél magasabb teljesítményszinten.

Elsőként áttekintem és röviden bemutatom az elektromos autózás múltját, és a különböző hajtásfajták felépítését, működési elvét. Ezután megvizsgálom a rendelkezésre álló rendszert. Kipróbálom a beépített hibavédelmeket, valamint az IGBT-k működését induktív terhelés mellett, chopper üzemmódban (motorra kapcsolni a hibás védelmek miatt nem lehet). A védelmek hibáinak figyelembe vétele mellett a rendszerre kapcsolt teljesítményszintet növeljük. Kiszámolom a rendszer elméleti veszteségeit több különböző teljesítményszinten, és hőlépcső-modellt készítek a tokozáson belüli hőmérsékleti viszonyok számítására.

Javaslatot teszek néhány, mind a szoftverben, mind a hardverben hibásan kialakított védelem kijavítására a vizsgálatok alapján.

Végül a számítások helyességét statikus és dinamikus mérésekkel ellenőrzöm.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.