Keretalkalmazás lokális hálózaton lebonyolított kártyajátékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Simon Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A kártyajátékok számos társaság legkedveltebb időtöltései közé tartoznak. Azonban gyakran előfordul, hogy szívesen játszanának egy kártyapartit, viszont nincs kéznél semmilyen kártyapakli, vagy esetleg, ami kéznél van az nem megfelelő, így más szórakozás után kell nézniük.

Manapság a legtöbb ember rendelkezik okostelefonnal, amelyet magánál tart, így ez mindig kéznél van. Az okostelefonok nagy ütemben fejlődnek, egyre komplexebb feladatokat képesek ellátni. Az emberek számos egyszerű, mindennap használatos tárgyat képesek helyettesíteni, különböző, a telefonon futó alkalmazások segítségével. Ilyenek például az óra vagy a jegyzetfüzet. Miért ne helyettesíthetné egy alkalmazás a kártyajátékokhoz szükséges paklikat is? Az ideális megoldás az lenne, ha egy alkalmazás segítségével bármely kártyajáték lejátszható lenne és minden társaság a saját szabályai szerint játszhatna, esetleg új kártyajátékokat is találhatnának ki, minél kevesebb megkötéssel.

A szakdolgozatom témájaként egy ilyen funkciót megvalósító alkalmazás elkészítését választottam. Ezen dolgozat keretein belül bemutatom az alkalmazás tervezésének és implementálásának lépéseit, valamint magát az elkészült alkalmazást. Az alkalmazást a Unity játékmotor segítségével készítettem el, dolgozatomban ezen technológia felhasználásával a játékfejlesztés menetét bővebben be is mutatom. A kártyajátékok legtöbb esetben több személyesek, ez megköveteli, hogy az alkalmazás segítségével a felhasználók egy hálózaton keresztül játszhassanak egymással. Ennek sajátosságait és a megvalósításának nehézségeit szintén ismertetem a dolgozat során.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.