Keretrendszer készítése MI játékos fejlesztéséhez

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szoftverfejlesztő versenyek kedvelt versenyszámai az olyan játékok, ahol csak a szabályok adottak, a résztvevőknek ehhez kell megalkotni mesterséges intelligenciát, amiknek valamilyen feladatot kell megoldani, vagy egymás ellen küzdeni. Ezek a játékok versenyzés mellett jól használhatók tanításra, önfejlesztésre is, valamint az elért eredmények bizonyítják a fejlesztő tudását és érdeklődését a szakma iránt, ami jól jöhet például munkakeresésnél. Az ágensek elkészítése közben megismerkedhetünk sok új technológiával és algoritmussal, betekintést kapunk a mesterséges intelligencia fejlesztés világába.

Dolgozatom témája egy ilyen játékok egységes kezelését megoldó keretrendszer elkészítése. Ez előnyös a játékfejlesztők számára, mivel az általánosságban szükséges funkciókat készen kaphatják, valamint a felhasználók elérését is megkönnyítheti. Emellett a játékosoknak is hasznos, mivel a rendszert használó játékok esetében bizonyos dolgok egységesen működnek, így azokat elég az elsőnél megtanulni, valamint egy helyen elérheti a hasonló alkalmazásokat. Továbbá biztosítja az ágensek fejlesztéséhez szükséges komponenseket mint például a vizualizációért felelős megjelenítő, és futtatja a játéklogikát.

Első lépésként megvizsgáltam a jelenleg létező hasonló megoldásokat. Ezt követően felvázoltam a szükséges rendszer elemeket. A munkát az architektúra, majd az egyes komponensek részletes megtervezésével folytattam. Ez után implementáltam a rendszert, valamint egy példa játékot. Végül különböző tesztekkel igazoltam a helyes működést.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.