Készségfejlesztő mobil alkalmazás kialakítása és keretrendszerhez illesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A tabletek fejlődése és elterjedése lehetővé tette az oktatásban történő alkalmazásukat. Ezáltal lehetőség nyílik a hagyományos tankönyveket felülmúló, interaktív tananyagok, oktató szoftverek használatára. Ezek közül is kiemelkednek az oktatójátékok, melyek mindig is kiemelt szerepet kaptak az oktatásban, főleg a fiatalabb korosztály esetében.

Az idegtudományi kutatások eredményeként bebizonyosodott, hogy az emberi tanulás is hasonlóképpen működik a megerősítéses tanuláshoz. Ezt felhasználva, és biofeedback eszközök segítségével elősegíthető a tanulás eredményességének növelése.

A diplomaterv célja egy Android platformon futó oktatójátékok fejlesztését támogató keretrendszer megtervezése, mely biofeedback szenzorok segítségével a játékos érzelmi és kognitív állapotát is figyelembe véve a nehézségi szint és a jutalom meghatározásakor, képes a tanulási folyamat hatékonyságának növelésére. Ezen kívül a feladat része két, a keretrendszer szolgáltatásaira épülő játék tervezése és fejlesztése is, továbbá a támogatott biofeedback szenzorok bővítése egy szívritmus mérő eszközzel.

A dolgozatban bemutatom az idegtudományok felhasznált eredményeit, melyekre a keretrendszer működési elve épül. Ezen kívül bemutatom a keretrendszer architektúrájának kialakításakor hozott tervezői döntéseket, valamint a játékok fejlesztése során hozott tervezői döntéseket és a megvalósítás részleteit, továbbá a keretrendszerhez történő illesztés lépéseit, végül pedig a szívritmus mérő eszköz illesztésének folyamatát írom le a jelfeldolgozás lépéseivel együtt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.