Kevert valóság és speciális beviteli eszközök minta felismerő technológiával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A diplomatervem témája egy minta felismerő technológián alapuló kevert valóságos technika felhasználása, mint speciális háromdimenziós beviteli eszköz.

A diplomaterv készítése során több felhasználási lehetőséget megvizsgáltam, melyekre demonstrációs mintaalkalmazásokat készítettem.

Két lényegesen különböző területen négy használati lehetőséget találtam.

Az első nagyobb feltérképezett terület a számítógépes játékok és az animációk világa volt.

Ezen belül feladatom volt egy csocsó (asztali foci játék) szimulátor program természetesebb vezérlésének és egy inverz kinematikát használó animációs alkalmazás irányításának megtervezése és megvalósítása, mely virtuális karakterek kézmozdulatainak vezérlését segíti.

A második vizsgált területként a háromdimenziós modellezés és tervezés segítését választottam.

Azon belül is a munka hatékonyságának növelésére kerestem megoldásokat. A területen két felhasználási módot találtam. Az egyik módszer a virtuális színterek világítástervezésének gyorsítását szolgálja. A másik módszer a kész modellek hatékony elhelyezését és mozgatását, így a hatékony és természetes animációt segíti az Autodesk Maya virtuális világban.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.