Kígyó játék fejlesztése Windows Phone platformon Azure backenddel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban az okostelefonok az életünk fontos részét képezik. Rengeteg alkalmazást futtatunk rajtuk, amelyek mind az életvitelünket segítik, mind pedig szórakoztató funkciót látnak el. Az alkalmazások között rengeteg játékkal találkozhatunk, a mindennapokat behálózó, részletesen kidolgozott stratégiai játékoktól kezdve a legegyszerűbbekig bármit megtalálhatunk.

Feladatomként a mindenki által ismert, régi Snake játék egy mai modern mobil platformon történő megvalósítását választottam. A Windows Phone platformot választottam, mert egyre szélesebb körben terjed el, továbbá az Android és az IOS platformok mögött a harmadik helyet foglalja el a népszerűségi listán. A játék felhasználói felülete a klasszikus Snake élményét hivatott visszaadni, azonban kiegészítettem olyan funkciókkal is, amelyek megfelelnek a mai modern elvárásoknak is. Ezek közé tartozik az eredmények elmentése, egy adott játékmenet folytatása másik készüléken, illetve egy globális eredménylista, ahol minden felhasználó minden eredménye megjelenik.

A feladat megvalósításához a Microsoft Azure egyes szolgáltatásait vettem igénybe. Az eredmények mentéséhez, és a pályák folytatásához például a Mobile Service-t használtam, ami a felhőben lévő adatbázis szerverre menti a klienstől érkező adatokat. A globális eredménylistát egy ASP.Net MVC web alkalmazással valósítottam meg, amit egy Azure Web Role-on futtatok.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.