Kinect alapú mozgáskövetési adat megjelenítő alkalmazás fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az utóbbi években nagy fejlődésnek indultak a virtuális valóság rendszerek. Fejlődésük mellett a népszerűségük is egyre nagyobb jelentőséggel bír a piacon. Ezen a népszerűségen nagyot lendített az, hogy az utóbbi években, hazánkban is elterjedt a Microsoft Kinect eszköz.

Főként a játékiparnak köszönhető, hogy az emberek többsége megismerhette ezt az eszközt. A virtuális valóság rendszerű játékok azért nyújtanak egyedi felhasználói élményt, mert nagyrészt a játékosok mozgására építik az irányítást – a kontroller helyett. A játékokhoz kifejlesztett mozgáskövetési technológia viszont jóval sokrétűbb annál, semmint hogy kiaknázottnak tekintsük a lehetőségeit. Gyakorlati haszna megmutatkozik többek között a filmek készítésénél, és az oktatásban.

Ennek a technológiának a segítségével lehetőségünk nyílik arra, hogy a saját mozgásunkat használjuk fel egy virtuális karakteren keresztül. A felhasználási lehetőségek szerteágazóak: otthonunkban - a manuális karakter-animálás fáradtságai nélkül - készíthetünk játék- és filmkaraktereket.

Dolgozatom célja, hogy létrehozzak egy ilyen alkalmazást. A legtöbb hasonló program licenszhez kötött, ami nehezen hozzáférhetővé teszi az olyan felhasználók számára, akik otthonukban szeretnék használni. Egy ilyen program legfontosabb funkcióinak megvalósításával szeretném elérhetővé tenni bárki számára, a Kinect eszközzel való munkát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.