Kísérleti elektromos autó hajtásrendszer fejlesztése (LAB-EV)

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Stumpf Péter Pál
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság az elektromos autók egyre inkább előtérbe kerülnek a járműpiac egyre nagyobb részének elfoglalásával. Bár az első elektromos autót már 1821-ben megépítette Thomas Davenport, csak az utóbbi néhány évtizedben kezdtek elterjedni egyre szélesebb körben, ami elsősorban a hatótávuk es megbízhatóságuk gyors növekedésének köszönhető. Ma már minden vezető személygépjármű-gyártó vállalat előállt a saját elektromos járművével, és megjelentek külön ezekre az autókra fókuszáló cégek is, mint például a Tesla Motors.

A klímaváltozás felismerése az országokat a jelenlegi klíma- és energiapolitikájuk felülbírálására sarkallta. Ez többek között az ilyen témájú fejlesztések támogatásában nyilvánul meg, ami további lendületet ad az iparágnak. Az elektromos autók jövőbeni térnyerése és elterjedése egy új, gyorsabb és olcsóbb fejlesztési mechanizmus létjogosultságát prognosztizálja.

Ennek a szakdolgozatnak a célja egy, az elektromos autók energiamozgását szimuláló kisméretű, moduláris, költséghatékony modell kiépítésének vizsgálata, és az első lépések megtétele egy ilyen modell megvalósítása felé.

A dolgozat elsődleges célja a motorszabályozás gyakorlati megvalósításának bemutatása mind a mikrovezérlő releváns részeinek, mind a megvalósított szabályzókör ismertetésén keresztül.

Ezt követi az elektromos autók esetében széles körben használt akkumulátor-típusok működésének és modellezésének, valamint az akkumulátor felügyeleti rendszerek prezentálása.

Ezt egészíti ki a szuperkapacitásokról szóló fejezet, ami leírja ezek működését és egy modelljét. A dolgozat az általunk megvalósított motorszabályozással végzett mérések tárgyalásával záródik.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.