Kiterjesztett valóság alapú építő játék fejlesztése mobil platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A kiterjesztett valóság napjaink egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő technológiája, melynek során átformálhatjuk a minket körülvevő valóságot egy kamera segítségével.

Ezen kamerához szükség van még egy feldolgozó egységre, amely megfelelő algoritmusok segítségével átalakítja a képen található információkat (mintákat), majd ráilleszti az általunk létrehozott formákat, gombokat, eszközöket és végül ezt a kibővített képet adja vissza a kijelzőkön, amely lehet akár a számítógépé vagy egy telefoné is.

A célom egy olyan játék létrehozása volt, melyben a felhasználó akár a nappalija közepébe is felépíthet egy várat a telefonja segítségével.

Ehhez szükségem volt egy játék keretrendszerhez, és ehhez a keretrendszerhez egy olyan kiegészítőre, mellyel a kiterjesztett valóságot feldolgozom. A fejlesztőkörnyezet felépítése után, két platformra, Android-ra és Windows Phone-ra készítettem el a játékot.

A fejlesztés első felében a játék prototípusát készítettem el, melyben az elsődleges szempont a funkciók megvalósítása volt, s külcsín, felhasználóbarát kezelés csak a végleges termékben került implementálásra.

A játékban egy valós kockát tartunk a kezünkben, melyet a telefonon kattintva rögzíthetünk a virtuális világban, újra és újra kattintva újabb helyekre rögzíthetjük, így építve fel az általunk kívánt alkotást.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.