Statisztikák szerint az okostelefont használók száma világszinten 2016-ra átlépi a kétmilliárdot, azaz kis túlzással élve közel minden harmadik ember rendelkezni fog eggyel. Ezek a készülékek ma már közel sem csak telefonálásra alkalmasak. A millió kapcsolattartó és szórakoztató alkalmazás mellett olyan hasznos alkalmazásokkal is találkozhatunk, melyek segítenek számunkra abban, hogy új ismereteket szerezzünk a világról, tudásunkat bővítsük. Ezen lehetőségek birtokában az okostelefonok a mai modern oktatásban is fontos szerepet tölthetnének be. Lehetséges ez?
A diplomatervezési feladat célja az, hogy választ adjon erre a kérdésre egy lehetséges implementáció felmutatásával. Egy eszköz elkészítése a feladat, mely egy kiváló oktatási szemléltetőeszköz lehet. Ehhez pedig a – manapság egyre népszerűbb és rohamos léptékkel fejlődő – kiterjesztett valóság technológiát használja fel.
A diplomaterv először a kiterjesztett valóság technológiájába nyújt egy általános betekintést, majd az oktatói szoftverekkel kapcsolatos követelményeket foglalja össze.
Az elméleti háttér áttekintését követően a megvalósítás lépesein halad végig. Itt kitér a meghozott tervezési döntésekre, az alkalmazott technológiákra és magára az implementációra.
Végül a diplomaterv az elkészült eszköz működésének értékelésével és az esetleges továbbfejlesztési lehetőségek felsorolásával zárul.