Kiterjesztett valóság alkalmazás fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A kiterjesztett valóság egy új fejlesztési terület a mai világban, amelyre bár korábban is

voltak próbálkozások, mégis csak manapság jutott el oda a technológiai fejlettség, hogy

érdemben lehessen beszélni a témáról, olyan formában, hogy az a mindennapi emberek

számára is elérhető legyen. Mivel az okostelefonokba már olyan pontosságú szenzorokat

építenek a gyártók, illetve olyan felbontású kamerát használnak, amivel a valós tér felismerésére

lehetőség nyílt, így a technológia egy új lendületet kapott. Ezen okok miatt érdemes

lehet megvizsgálni, hogy az egyik nagy platform, az Android, milyen lehetőségeket biztosít

a felhasználók és a fejlesztők számára a kiterjesztett valóságon alapuló alkalmazások

használatára és fejlesztésére.

Szakdolgozatom célja általánosságban az Android operációs rendszeren elérhető keretrendszer

használatának vizsgálata, a lehetséges felhasználások körének felderítése illetve,

amennyiben ez kivitelezhető, egy labirintus játék megvalósítása a kiterjesztett valóságban.

A tervek szerint maga a játék olyan formában fog működni, hogy azt a felhasználó a saját

maga által érzékelt tér kiterjesztéseként tudja játszani. Továbbá dolgozatomban bemutatom

az architektúrát, az architektúrába integrált viszonylag új Android komponensek

használatát és vizsgálom a kiterjesztett valóság keretrendszer tesztelhetőségét.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.