Kollaboráció elemzés

OData támogatás
Konzulens:
Paróczi Zsombor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A mai cégek világában elvesznek az emberek. A technika és a kommunikáció fejlődésével nemzetközi vállalatoktól az új és feltörekvő „start-up” vállalkozásokig minden szervezet célja, struktúrája, és értékei mások. Egy cég állhat egy maroknyi vagy egy hadseregnyi emberből, akik együtt dolgoznak a szervezet fennmaradásáért, a piacképesség megtartásáért, továbbá a saját jólétükért.

A dolgozatomban először bemutatom a szervezeti struktúrákat, amik alapján a cégeket besoroljuk. Az egyes struktúrák jellegzetességei, azok előnyei és hátrányai mind szerepet játszanak abban, hogy a cégek az adott szektorban, adott mérettel vagy korral miért hasonló felépítésűek.

A cégek struktúrájának tárgyalása után a HR értékelési módszereit mutatom be. Ezek a módszerek a dolgozók véleménye, tapasztalata és értékrendje alapján felmérik a dolgozókat, a csoportot, a céget. Ezek közül a szociometriai felmérés az, ami az emberi kapcsolatokra koncentrál, amire az általam megtervezett rendszer logikáját építem. Egy ilyen felmérést egy kiválasztott csoporton a gyakorlatban is elvégeztem, amellyel kapcsolatos tapasztalataimat, elemzésemet és következtetéseimet a negyedik fejezetben írtam le.

A következő pont egy olyan rendszer tervezése volt, ami képes kérdőívek kitöltését kezelni, az adatokat tárolni, elemezni és vizualizálni. Külön fejezetet szentelek az elemzésnek és vizualizációnak. Kitérek az emberi tényező fontosságára, hiszen a kérdőívet kitöltők nélkül nincs adat, és vezető nélkül, aki ellenőrzi és felhasználja a kapott eredményeket, nincs értelme a rendszert létrehozni. Végül értékelem a rendszert, és felvázolom a fejlesztési lehetőségeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.