Kommunikáció a kliens-szerver szoftverrendszerekben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkra az offline programok korszaka a leggyakoribb alkalmazási területeken letűnt, a hálózatra kapcsolt alkalmazásoké a jelen és a jövő. A felhasználók a számítógépet vagy mobilkészüléket az idő túlnyomó részében internetezésre használják.

Az elmúlt évtizedekben az volt a jellemző a PC-s programokra, hogy a fejlesztők elkészítették azokat valamilyen programozási nyelven, és azok teljesen önállóak voltak, nem volt szükséges bármilyen más alkalmazással kommunikálniuk, csakis a futtató operációs rendszerrel.

A mai világban, az online alkalmazások korában viszont már kulcsfontosságú kérdés a tervezéskor, hogy a különálló alkalmazásrétegek közül melyiknek mi legyen a felelőssége, és hogyan kommunikáljanak egymással.

Szakdolgozatomban a szerver-kliens kommunikáció témáját egy vállalati szoftveren, a Morgan Stanley egyik éles projektjén keresztül fogom bemutatni. Azt a feladatot kaptam a cégnél, hogy megtervezzem a szoftverkomponensek kommunikációját. A dolgozatban dokumentálom a kutatás, tervezés, megvalósítás és tesztelés folyamatát.

Az első részben a különböző célú programokban (MMORPG játékok, közösségi oldalak, chatprogramok, vállalati rendszerek) használt módszereket vizsgálom meg és hasonlítom össze. Ezután általánosságban bemutatom a témához kapcsolódó technológiákat, megvalósítási lehetőségeket. Végül a konkrét problémát elemzem többféle szempont alapján. Kiválasztom a megoldási lehetőségek közül a legalkalmasabbat, amelyet részletesen bemutatok, implementálom, és értékelem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.