Kooperatív csapatstratégiák fejlesztése nulla összegű játékhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Harmati István
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A dolgozat elején bemutatásra kerül az Art Of War 3.0 szimulációs környezet. A szimulátor felhasználásával képesek vagyunk különböző kooperatív csapatstratégiák működését megvizsgálni. A szimulátor működésének rövid ismertetése után, bemutatásra kerülnek a szimulátoron végrehajtott fejlesztések.

Ezután bemutatásra kerül két különböző stratégia, amelyek segítségével képesek vagyunk multi-ágensű rendszerek irányítására. Az egyes ágensek, mobilis robotok kooperatív viselkedésével mind a két stratégia igyekszik a legjobb eredmény elérésére. Az első stratégia olyan heurisztikákon alapszik, mint a legkiválóbb ókori kínai hadtudományi mű megalkotójától származó gondolatok. A második pedig egy olyan robotfoci környezetből átvett stratégia alapjait tartalmazza, amely már a robotfoci világbajnokságon is bizonyította eredményességét. Mind a két stratégia bemutatásra kerül az alapötletek felvázolásától kezdődően a megvalósítás során alkalmazott megoldásokkal.

A dolgozat végén pedig az elkészült stratégiák tesztelésének eredményei kerülnek bemutatásra, továbbfejlesztési lehetőségek megemlítésével.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.