Kooperatív és tanuló ágensek az AgentGame környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A szakdolgozat során az AgentGame nevű, életjáték-jellegű csapatverseny keretei közt dolgoztam. Egyik célom az volt, hogy a 2010 őszén megrendezett AgentGame verseny helyezettjei közt versenyképes ágenscsapatot hozzak létre, és eközben megismerjem a játékot, illetve az ágenscsapatok fejlesztéséhez használt Jason környezetet.

Miután elkészítettem egy alapvetően hatékony ágenscsapatot, mely akár a verseny 2011-ben megjelent, 2-es verziójában is megállhatná a helyét, elkezdtem foglalkozni a 2-es verzió hozta új kihívásokkal.

A megnövekedett játéktér új kooperációs formák lehetőségét vetette fel, melyeket a gyakorlatban is megvalósítottam és megvizsgáltam a hatékonyságukat. A játékban megjelenő, az ágenseket hátráltató víztócsák pedig szükségessé tették a tanulás alkalmazását, hogy az ágensek elkerülhessék a megtanult víztócsákat. A tanulás tekintetében is többféle, különböző bonyolultságú és hatékonyságú megoldást megvalósítottam és megvizsgáltam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.