Kooperatív járműkonvojok algoritmusait befolyásoló V2X kommunikációs paraméterek szimulációs vizsgálata

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Bokor László
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

Jelen dokumentum témája a kooperatív jármûkonvojok menetvezérlõ algoritmusainak vizsgálata különbözõ kommunikációs szolgáltatás minõségi paraméterek mellett. A dokumentum tartalmazza a vizsgálatot megelõzõ kutatómunka összefoglalását, a szimulációs vizsgálat környezetének leírását, a kooperatív jármûkonvojok alkalmazás iparági vonatkozásait, elõnyeit, valamint a menetvezérlõ algoritmusok implementációját, azok vizsgálatát.

A kooperatív jármûkonvoj kifejezés jármûvek egy olyan halmazára utal, ahol a jármûvek egymás után sorban közlekednek. A sorban a legelsõ jármû irányítását megoldottnak feltételezzük, ez adott esetben történhet egy önvezetõ jármû által, vagy képzett sofõr által is. Az összes többi, úgynevezett követõ szerepben lévõ jármû kormányzását szintén megoldottnak tekintjük a dolgozat keretében. Ezeket az irányítási jellemzõket a SUMO mikroszkopikus forgalomszimulátor segítségével modellezzük. A konvojban tarózkodó, követõ szerepben lévõ jármûvek laterális irányítását, azaz gyorsulását, lassulását a SUMO szimulátorban implementált úgynevezett menetvezérlõ algoritmus határozza meg. A dokumentumban bemutatott vizsgálat különös figyelmet fordít azokra a menetvezérlõ algoritmusokra, amelyek kooperatív mûködést valósítanak meg, tehát döntésük meghozatala során figyelembe veszik a többi, konvojban tartózkodó jármû állapotát. Az állapotokra vonatkozó információkat a jármûvek kommunikáció segítségével továbbítják egymás felé. Abban az esetben, ha a kommunikáció sérül, feltételezhetjük, hogy sérülhetnek ezeknek a létfontosságú algoritmusoknak az eredményei, vezérlési kimenetei is. Ennek a dokumentumnak a témája az utóbbi feltételezés részletes kifejtése, bizonyos algoritmusokon való részletes elemzése.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.