Körökre osztott, többjátékos stratégiai játék .NET környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Tóth Tibor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban a számítógépes játékok világában egyre nagyobb teret hódítanak meg a többszemélyes stratégiai játékok. Ezen terület egy jól ismert változatát képezik a körökre osztott stratégiai játékok, amelyek abban különböznek valós idejű társaiktól, hogy a szereplők egymás után, felváltva következnek, így játékmenetet nem a sebesség, hanem pusztán a résztvevők döntései határozzák meg. A feladatom egy körökre osztott, többjátékos stratégiai játék megtervezése, implementálása, valamint automatizált tesztelése volt a .NET keretrendszer segítségével.

A tervezés során a háromrétegű architektúrából indultam ki, majd az egyes rétegek feladatait különböző tervezési minták segítségével bontottam kisebb egységekre, végül meghatároztam a rétegeket elválasztó interfészeket is. Felvázoltam a lehetséges felhasználói eseteket, majd megterveztem a megvalósításukhoz szükséges adatbázis sémát, valamint az osztályhierarchiát.

A tervezést követően implementáltam a webalkalmazást és a vastagklienst, miközben igyekeztem felvázolni a fejlesztés során felmerült fontosabb tervezői döntéseimet. A leírást számtalan helyen az elkészült játékról készített képekkel egészítettem ki. A bonyolultabb feladatokat ellátó algoritmusokat tárgyaló fejezetekhez gyakran kódrészleteket mellékeltem.

Az elkészült alkalmazás helyes működését folyamatosan automatizált tesztesetek segítségével ellenőriztem. Miután elkészültem a programmal, a szerver teherbírását teljesítménytesztekkel vizsgáltam meg, amelynek eredményeit ábrák és egy rövid elemzés segítségével mutattam be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.