Korszerű felhasználói felületek illesztése ügyfélszolgálati rendszerekhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kovács Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Az informatikai szolgáltató cégek szinte mindegyike tart fenn kisebb-nagyobb Ügyfélszolgálatok, az ügyfelek gyors és hatékony kiszolgálására. A jó nyomon követhetőség, és pontos adminisztráció érdekében különböző Hibajegy kezelő rendszerekkel dolgoznak, melyek biztosítják a pontos és folyamatos kommunikációt a teljes hibaelhárítás, vagy Ügyfél kérés kiszolgálásának ideje alatt. Különféle Hibajegy kezelő rendszerek léteznek, de az emberi erőforrás felhasználása, mint interface a bejelentő és a szolgáltató egységek között, még a mai napig elengedhetetlen. A szakdolgozat témája az Emberi interface kiváltása egy automatizált rendszerrel.

Az első két fejezetben bemutatom az Ügyfélszolgálatok működését, az Ügyfél és Szolgáltató viszonyát valamint a Hibajegy kezelők működését is. Itt kerül definiálásra a probléma, vagyis, hogy hogyan kell az emberi erőforrást, mint összekötőt a bejelentés és a Hibajegy között alkalmazni.

A harmadik fejezetben szerepelnek a valóságban is használt kommunikációs csatornák (E-mail, telefon és Weboldalak) használatának bemutatása. Egy hibabejelentő folyamatot részletesen megvizsgálok, ismertetve az automatizálás szempontjából fontos részleteket.

A harmadik fejezetben megtervezem az automatizálást segítő rendszert, ennek belső működését részletesen bemutatom, kitérve a külső kapcsolódáshoz szükséges interface-ekre. A fejezet végén egy konkrét bejelentésen keresztül bemutatom az általam tervezett rendszer működését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.