Közlekedési baleset valószínűségének meghatározása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Max Gyula
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Szakdolgozatom során egy olyan gyalogosvédelmi rendszer tervezését mutatom be, amely segítségével meghatározhatjuk egy adott szituációban a vészfékezés szükségességét. A kutatás során megismerkedtem a különböző vezetéstámogató rendszerekkel és azokkal a szenzorokkal, amelyek a járműiparban a környezetérzékelést valósítják meg. A szenzorok bemutatása során különös figyelmet szenteltem az autóipari radarnak. Kielemeztem azokat a szituációkat, melyek közúti közlekedés során relevánsak a gyalogosok védelme szempontjából. Ezt követően megvizsgáltam az Euro NCAP gyalogosvédelmi vészfékező asszisztensek értékelésére szolgáló tesztspecifikációit, majd irodalomkutatást végeztem az elterjedt valószínűség számítási modellek területén. A számítási modell kiválasztása során figyelembe vettem, hogy annak egy korlátozott kapacitással és pontos időzítésekkel rendelkező beágyazott rendszerben kell majd működnie. Ismertettem és implementáltam a naiv Bayes-féle valószínűségi modellt.

A gyalogosgázolást felismerő szoftver megvalósítása során a radar és a jármű mozgását érzékelő szenzorok jeleit használtam fel egy esetleges gyalogosgázolás valószínűségének meghatározására. Azoknak a potenciálisan veszélyes helyzeteknek az előrejelzését is megoldottam, ahol egy akadály takarásában gyalogos tartózkodhat. Egy általam előfeldolgozott adatsoron behangoltam a rendszert és kiértékeltem a teljesítményét, végül rámutattam a továbbfejlesztési lehetőségekre.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.