Közlekedési útvonalértékelő rendszer fejlesztése histórikus adatok segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Heszberger Zalán Tamás
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban kiemelt figyelmet kapnak az olyan kutatások, fejlesztések, amelyek a digitális város megvalósítását célozzák. Habár a közigazgatás és egészségügy számos területén sikerült jelentős teljesítményjavulást elérni új informatikai megoldásokkal, a nagyvárosok közlekedési rendszere továbbra is rendkívül erőforrás-pazarlóan működik. Mostanra olyan mértékben kinyílt az olló a járműszám növekedése, és a forgalmi hálózatok fejlődése között, hogy a forgalmi dugókból eredő problémára a mérnököknek minél hamarabb csattanós választ kell adniuk. Ez idáig számos kísérlet született az aktuális forgalmi helyzet térképen való megjelenítésére.

E dolgozatban nem csupán forgalmi adatokat állítottam elő, de lehetővé tettem, hogy ezeket az adatokat időben dinamikus útvonaltervező rendszer is felhasználhassa. A kérdés korántsem egyszerű, ugyanis a problémának számos matematikai megközelítése lehetséges, és a legtöbb esetben csak statisztikai bizonyossággal adhatjuk meg az eredményeket.

Diplomamunkám során felmértem a rendelkezésre álló adatokat és technológiákat, és ezek segítségével megterveztem egy forgalombecslő rendszert. A dolgozat első felében létrehoztam egy nagypontosságú, valószínűségi alapokon nyugvó algoritmust, amivel a járművek mérési adatait a térképre vetítettem. Ezt követően a forgalmi adatok megállapítására egy átlagoló eljárás megvalósítása mellett döntöttem. Megfelelő szűrési feltételek mellett létrehoztam egy valós időben működő rendszert, amely képes meghatározni Budapest aktuális forgalmi helyzetét. A rendszer megbízhatóságát a komponensek folyamatos validációjával biztosítottam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.