Külső forgórészű, állandómágneses kerékagymotor tervezése Formula Student versenyautó hajtására

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Balázs Gergely György
Villamos Energetika Tanszék

2020-ra az autó gyártóknak a gépkocsi flottára vonatkoztatott káros anyag kibocsájtást 30%-kal kell csökkenteni. A benzin és dízel motorok fogyasztás csökkentésre irányuló fejlesztése egyre nagyobb kihívások elé állítja a mérnököket, és nagyon úgy tűnik, hogy villamosmotorok alkalmazása nélkül a fent említett csökkenést nem lehet elérni. Legyen szó akár teljesen elektromos hajtásláncról vagy csak hibrid megoldásokról, az autógyártók egyre inkább felismerik a tényt, hogy a 100 éven keresztül tökéletesített belsőégésű motorok mellett a villamos motorok fejlesztésébe energiát és pénzt kell áldozni. Bár a kötött pályás villamos vontatásban már régóta uralkodó szerepet töltenek be a villamos – főként aszinkron – gépek, egy személygépkocsinál minél nagyobb teljesítmény sűrűségre kell törekedni a korlátozott hely miatt. Jelen diplomaterv bevezetőjében áttekintem, hogy a villamos autók fejlesztése milyen irányokban indult el, majd megvizsgálom, hogy a versenysportban milyen kereskedelmi forgalomban kapható villamos motorok állnak rendelkezésre.

Szakdolgozatom témája egy állandómágneses szinkron kerékagymotor ellenőrző számítása volt, és MSc-s tanulmányaim alatt lehetőségem nyílt a villamos gépet járműdinamikai számítások alapján optimalizálni, a gyártásában és mérésében aktívan részt venni. Jelen diplomaterv a fent leírt lépések dokumentációjaként szolgál, így igyekeztem részletesen leírni az elvégzett feladatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.