Labdajáték taktika interaktív vizualizációja

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kovács Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

A versenysport informatikai támogatása a sportegyesületek üzleti tervezésének szerves részévé vált. A labdajátékokat támogató vizualizációs eszközök lehetővé teszik komplex szituációk, támadási- és védekezési stratégiák hatékony modellezését, amelyek hozzájárulnak a megfelelő taktika megtervezéséhez és kiválasztásához, valamint a végrehajtás gyakorlásához.

Dolgozatom célkitűzése egy adott labdajáték taktikai elemeinek vizualizációját megvalósító alkalmazás tervezése és implementálása. Továbbá egy taktikai tervezést elősegítő, valós idejű, interaktív algoritmus implementálása az alkalmazásba. Az általam választott labdajáték a labdarúgás, az alkalmazás pedig a csapatok edzőinek nyújthat segítséget a taktika megtervezésében és megválasztásában a különböző formációk összehasonlításával és elemezésével.

A dolgozat elején áttekintem a vizualizáció eszközeit, amelyeket felhasználva meg lehet tervezni az alkalmazást, valamint ismertetem a labdarúgás legfontosabb sajátosságait, amelyeket szintén figyelembe kell venni a tervezésnél. Ezt követően felmérem az alkalmazással szemben támasztott igényeket és az azt kielégítő technológiákat, majd áttekintem a forgalomban lévő hasonló megoldásokat és esetleges hiányosságaikat. Ezután megtervezem a rendszert, kitérve a szükséges komponensek megvalósítási lehetőségeire. Ezek alapján implementálom a megtervezett rendszert és a dolgozat végén tesztelem a működését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.