Labdarúgó tippjáték fejlesztése Java környezetben React alapú felülettel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Szakdolgozatom keretein belül szerettem volna olyan szoftvert készíteni, ami egy valós problémát old meg, emellett szorosan az érdeklődési körömbe is tartozik. Az idén nyáron (2016) a barátaimmal elkezdtünk a Labdarúgó Európa Bajnokság (EB) mérkőzéseire tippelni egymás között. A tippeket Excel táblázatban kezeltük, aminek kézzel történő szerkesztése több játékos esetén nem kényelmes. Ezért döntöttem úgy, hogy írok egy alkalmazást, amiben a tippjáték folyamatait automatizálom, hogy csak a tippeket kelljen kézzel megadni.

Mivel a nyáron véget ért az EB, keresnem kellett egy másik futball szezont, amiről a megfelelő adatokat egy külső szerviz biztosítja. A választásom végül a Német kupára esett.

Az alkalmazásom szerveroldali komponensét Java nyelven, Spring keretrendszert használva készítettem el. A megjelenítésért felelős réteg implementációját a modern, rendkívül dinamikusan fejlődő React keretrendszer segítségével végeztem el.

Dolgozatomban bemutatom az alkalmazás megírásához használt technológiákat, valamint kitérek ezek fontosságára, illetve leírom a szoftverrel szemben támasztott követelményeket is. Ábrákkal szemléltetem a backend és a frontend réteg architektúráját, majd kódrészletekkel ismertetem a megvalósítás részleteit. Végezetül pedig egy felhasználói leírást is készítek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.