Labirintusjáték fejlesztése Unity keretrendszer segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mai világban szinte mindenki így vagy úgy kapcsolatba került már a videójátékok világával. A videójáték fogalom, mint olyan sokaknak csak számítógépes vagy konzolos világot takarja, azonban a közelmúltban már rendkívül nagy teret kezdenek hódítani a mobiltelefonra készített alkalmazások is. Ezeknek a játékoknak az elkészítése nem kevés fejlesztői feladat elé állítja a programozókat. Nem mindegy ugyanis, hogy egy játékot milyen platformra fejlesztünk, rengeteg mindenre kell figyelünk a megcélzott eszközöktől függően. A Unity 3D egy olyan keretrendszer amit videójátékok készítésének megkönnyítésére hoztak létre annak érdekében, hogy ne kelljen minden platformra külön kódot írni. Ezt a keretrendszer elfedi előlünk, és emellé rengeteg segítséget nyújt a független játékfejlesztőknek, hogy gyorsan és egyszerűen tudjanak minőségi játékokat készíteni.

Az elmúlt években rengeteg olyan játék jelent meg, amelyek soha nem ugyanazt az adott játékteret rakják a játékos képernyőjére, hanem mindig egy véletlenszerű generált pályát. Ennek köszönhetően egy játék nem csak egyszer játszható ugyanazzal a felhasználói élménnyel, mint legelőször, hanem – akár – minden indításnál új játékélményt tud nyújtani.

Jelen feladatomban egy többjátékos móddal ellátott 3 dimenziós labirintus játék készítését mutatom be.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.