Lemorzsolódás előrejelzés biztosító társaságnál intelligens adatelemzéssel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szűcs Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban az ügyfélközpontú cégeknél elengedhetetlen szempont, hogy már megnyert partnereiket megtartsák. Azonban a folyamatos verseny hatására ez nehéz feladat, melynek megoldására egyre több erőforrást kell áldozni. Ha valaki úgy dönt távozik a cégtől, azt lemorzsolódásnak nevezzük.

Szakdolgozatomnak a szóban forgó lemorzsolódás egyfajta mintázatának a felismerése és abból tapasztalatok levonása volt a célja, miközben a biztosítási szféra terminológiáit, termékeit és az alapvető adatbányászati módszereket is bemutatom.

Dolgozatomban elsőként az adatelemzés világában vezetem be az olvasót, részletezve az adatelemzési műveletek lebonyolítások sorrendjét, ezt követően a különböző adatbányászati algoritmusokról és azok sikerkritériumairól adok áttekintést. Második szakaszában szakdolgozatomnak a biztosítási szektor meghatározó szervezeteiről és legfontosabb alaptermékeiről számoltam be, szakmailag is bemutatva a megoldandó probléma hátterét. Ezt követően feladatom megoldása olvasható, ahol a megkapott adathalmaz adatainak elemzését részletezem kitérve ezek után a megépülő predikciós modellekre és azok eredményeinek értélekésére is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.