Lerombolható környezet procedurális felépítése és részletgazdag megjelenítése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Mivel a játékélmény és a virtuális valóságban való elmerülés fontos része a virtuális világ környezetével való interakció, ezért fontos, hogy a grafikus játékok minél több mozdítható, deformálható és lerombolható elemet tartalmazzanak.

Napjainkban egyre több grafikus játékban jelennek meg lerombolható környezeti elemek. A lerombolhatóságot azonban gyakran előre tervezett, modellezett módon oldják meg, ami költséges emberi munkát igényel. Kevesebb munkába kerülne, ha a virtuális világot szabályok alapján, procedurálisan építenénk fel. A procedurálisan felépített világban viszont gondoskodnunk kell a környezeti elemek fizikai szimulációjáról és részletgazdag megjelenítéséről.

Szakdolgozatom első részében röviden bemutatom a procedurális modellezés alapvető módszereit és a legnépszerűbb megoldásokat.

Második részben a geometriai elemek textúra alapú részletgazdag megjelenítésére térek ki. Ismertetem az elmozdulás-leképezés alapú megvalósítások lényegét, előnyeit, hátrányait.

Végül pedig egy saját virtuális világ-alkalmazás implementációját mutatom be, melyben téglákból felépített épületeket lehet lerombolni. Az épületeket procedurális módon építem fel, a téglák megjelenítéséhez elmozdulás-leképezés technikát alkalmazok. Az elkészített alkalmazás működését letesztelem, majd ismertetem hiányosságait.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.