Logikai játék nehézségi szintjének automatikus adaptálása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Pataki Béla József
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A logikai feladványok régóta jelentenek az emberek egy jelentős részének kellemes időtöltési lehetőséget és egy jó megoldás a mentális képességek frissen tartására. A logikai feladványok elérésére egyre inkább jelentős az igény digitális formában, számítógépes, vagy mobil játékokként. A feladványok digitális formában való elérése lehetőséget biztosít arra, hogy a megoldás menetét és a megoldást a felhasználóhoz lehessen kötni, így a felkínált feladványokat a felhasználónak személyre lehet szabni. A játékoknak elsődleges célja, hogy minél szórakoztatóbbak legyenek a játékosok számára, ami miatt fontos, hogy a feladványok nehézségi szintje ne legyen se túl magas, se túl alacsony a játékos szemszögéből.

A szakdolgozat középpontjában a logikai játékok egy viszonylag új csoportja áll, amelyek célja, hogy a feladványaik háromdimenziós térben is hatékonyan elhelyezhetőek legyenek. A dolgozat megpróbál ezekre egy általános leírást meghatározni, néhány olyan játék alapján, amelyek jelentős részben az ilyen feladványokról szólnak. Az általános leírás segítségével megvalósítani kívánt cél a feladványoknak játékosokhoz igazított nehézségi szinten való generálása.

Ennek eléréséhez három fő irány kerül megvizsgálásra: az egyes feladványok nehézségének meghatározása, az adott nehézségű pályák előállítása és a felhasználó képességeinek megállapítása. Ezek alapján bemutatásra kerül egy megoldás, amely képes a játékosnak a korábbi játékai alapján megfelelő nehézségi szintű pálya létrehozására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.